Reiselyst

Hei, fine lesere!

Fire måneder inn i turen min, fikk jeg nesten litt panikk. Jeg følte at tiden hadde gått alt for fort. Jeg hadde følelsen av at jeg aldri ville bli klar for å dra hjem. Men nå er jeg her da. Jeg er hjemme igjen. De siste to ukene, kjente jeg veldig på kroppen at det var på tide å dra hjem. Ting blir slitsomt. Fortere enn det var i begynnelsen. Du orker ikke ta den diskusjonen med tuk-tuk sjåførene lenger, du takler ikke snorkingen til naboen på dormen og du lengter etter å puste inn ren luft. Turen har vært fantastisk, men det er helt utrolig å komme hjem igjen også.

c

Man har opplved nye ting hver dag i seks måneder. Her hjemme virker det som tiden har stått stille. Du kommer hjem til det samme gamle. Det er som da du dro. Og det er det jeg liker mest ved å komme hjem. Du har forandret deg, du har blitt kjent med nye kulturer og du har en haug med gode og dårlige erfaringer med deg i sekken. Da er det behagelig at du ikke trenger å sette deg inn i så mye nytt, når du kommer hjem. Det er trygt. Det er hjemme.

az

Siden turen er over, blir det nok ingen flere blogginnlegg. Det er ikke så spennende å skrive om hverdagslivet her hjemme. Så da er det vel på sin plass og si: tusen takk. Tusen takk for alle som slavisk, men også sporadisk, har vært innom for å lese mine reisebrev fra andre siden av verden. Takk for fine tilbakemeldinger. Det er koselig at dere liker det jeg skriver om og måten jeg skriver på. Jeg liker å skrive, så det er stas at dere gir meg komplimenter for det.

bk

Om et par uker drar jeg på tur igjen. Denne gangen litt nærmere hjemme, men ikke noe mindre eksotisk for det. Jeg skal nemlig tilbake til et land jeg har vært i før og to land jeg aldri har besøkt. Skotland, Wales og England skal besøkes fra den tolvte mars til den tretti første mars. Da blir det bestiskos, reunions med reisevenner og couchsurfing. Kanskje det dukker opp et par reisebrev da, så titt gjerne innom i den perioden.

Vi snakkes!

1 thought on “Reiselyst

  1. Det er så godt å ha deg hjemme igjen! Du har skrevet noen spennende og fengslende blogginnlegg som jeg har gledet meg til å lese, du er så flink og som mange andre sier “du burde drive med dette”. Glad for å skulle reise til Skottland med deg snart!
    Stor klem papi

Leave a comment